Kompleksowe pomoce do maszyn rolniczych

Zwykle lubimy na wszystkim oszczędzać. Gdy mamy jakieś wydatki, staramy się je bardzo minimalizować, co czasami jest mało słuszne, gdyż narażamy się wówczas na ewentualne dodatkowe dopłaty z powodu zakupionego nieodpowiedniego lub niekompletnie wyposażonego sprzętu, ponieważ liczymy na to, że daną część mamy już u siebie i możemy ją wykorzystać. Później okazuje się, iż byliśmy  w błędzie, bo albo część nie pasuje, albo przysparza nam dodatkowego stresu.

Odpowiednia kalkulacja

Dopóki sprzęt chodzi bez zarzutu, nie myślimy o tym, by wyposażyć się w porządny sprzęt wspomagający. Gdy natomiast np. siada nam akumulator w ciągniku lub innej maszynie rolniczej, ratujemy się półśrodkami. Próbujemy akumulator podładować prostownikiem od samochodu osobowego i, niestety okazuje się, że nie zadziałał. Do maszyn rolniczych potrzebujemy prostownika z rozruchem o dużej mocy.

Musimy zdecydować się na kupno dużo silniejszej ładowarki, która ma odpowiednio dużą moc, by mogła naładować taki akumulator. Do 800 amperów w tym przypadku będzie akurat. Są bowiem jeszcze silniejsze- do 1000 A, ale takie raczej stosuje się do o wiele bardziej specjalistycznego i ciężkiego sprzętu. Ceny prostowników z rozruchem są nieznacznie wyższe do tych bez kabli.

Kable razem, czy osobno?

Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest, by kable były już w komplecie. Są odpowiednio grube, które nie przepalą się podczas użytkowania. Pamiętajmy, że mamy tutaj do czynienia z dużą mocą prądu. Szczypce są oznakowane, więc nie popełnimy błędu, podłączając odpowiednio szczypce do plusa i minusa. Złe podłączenie może uszkodzić nam sprzęt i dodatkowy wydatek plus frustracja gotowe.

Pamiętajmy, że obowiązuje nas przestrzeganie zasad bhp podczas podłączania akumulatora do prostownika z rozruchem, gdyż jak każdy sprzęt, może stwarzać zagrożenie, jeżeli nieumiejętnie do tego podejdziemy. Pilnujmy, by nie kręciły się w pobliżu dzieci, nie palmy papierosów ani nie używajmy zapalniczek. Przypadkowa iskra może wzniecić pożar. Bądźmy cały czas obecni przy ładowaniu akumulatora.